13December2013- LUCIA.

"Sankta lucia, ljusklara hägring. Sprid i vår vinternatt glans av din fägring. 
Drömmar av vingesus,under oss sia. Tänd dina vita ljus, Sankta lucia! " 
 
Åh vad jag älskar denna dag! Har under många år, typ under alla mina levnads år älskat denna dag och luciatågen man varit med i under alla dessa år kan jag inte räkna. Många är dom. På gymnasiet fick jag äran att under ett utav våra typ 10 luciatåg vara lucia. Jag gick då 2a året på gymnasiet och ni som känner mig vet att jag gick ES Musik med sång som huvudämne på gymnasiet. Världens bästa tid, trots att det slutade lite oplanerat.. Men men. 
 
Idag hade jag velat vara nere på prinsessornas luciatåg på dagis, men då jag vaknade för sent så missade jag det. Fick istället bli att se på ett underbart vackert luciatåg på tv från Örebro. Var jätte vackert och självklart så började jag böla, som alltid när jag ser ett luciatåg. Det väcker många minnen från min luciatid och känslor. Guuud vad jag saknar den där tiden då man själv fick vara med i ett luciatåg! 
 
Idag är det även 9år sen jag var med om den hemska upplevelsen som höll på att ta mitt liv.Ambulans,Akut operation och ca 1 vecka på sjukhus. En hemsk tid som jag alltid tänker tillbaks på just denna dag. 
Men nu ska vi inte vara sånna, utan nu ska vi glädjas och vara positiva! =) 
 
På schemat idag står det "Brand information" i skolan mellan kl 12-14.50. Ska bli intressant. På tal om skolan så fick jag igår besked om att jag kommit upp i nivå 2 i denna utbildning. Tjohoo! =) Måste bara se till att bli klar med min APL, annars kommer det bli problem.. Men ska nog klara det. Har ju världens bästa lärare som hjälper mig och ställer upp i detta. Tusen tack! 
 
Ska börja göra mig lite iordning nu, så att jag slipper stressa sen. 
Önskar er alla en trevlig,glad och mysig lucia! 
 
Haha, jag var bara tvungen... =P 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

vad var det som hände då? för nio år sen.

Svar: Jag fick ett utomkvedshavandeskap och höll på att förblöda i magen, typ. Blev en akut operation.
Vonna

2013-12-16 & 12:14:05
URL: http://www.mammaochhampus%20blogg.se

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback