LCHF, Here i come!

Nu släpper jag bomben gott folk!
Jag ska från och med idag börja gå efter LCHF.
Jojjomensan,så är det och jag är super pepp på detta. Har suttit nu på morgonen och läst en massa om detta och känner att det kan vara nåt för mig. Så ska ge det ett försök och så får vi se hur det går.
Har sutit och skrivit ner allt jag får vs. inte får äta och satt upp det på kylskåpet så jag påminns. Jag tror att det här kommer funka helt ok för min del. Det ända jag kommer sakna är alla godsaker som godiset,kakorna och allt det där söta. Kommer nog även sakna pastan. Men jag ska fan se till och gå efter det här nu till 100%. Kommer förmodligen bli tufft nu i början när jag avvänjer kroppen från allt det söta. Men jag ska inte ge upp! Det är ju ändå ganska mycket gott som jag "får" äta. :)

Så nu gott folk kommer ni få följa mig även på denna resa. Min LCHF resa. Spännande va? ;P
För at göra det mer tydligare för mig själv så satte jag ett skelett magnet vid "får inte"-listan och en hjärt magnet vid "får"-listan. Smart va? ;P haha

Kommentarer
Postat av: Emelie Säw

SV: ja det är bra med mig idag, själv?:)

2012-06-11 & 14:22:37
URL: http://emeliesaw.blogg.se/
Postat av: angelica

Hoppas det går bra för dig! Jag gick på LCHF helt o hållet i 2 månader, man märker skillnad t ex att sötsuget avtar. Och jag gick ner i vikt även om det inte var nåt som jag själv märkte.



Men sen orkade jag inte mer, tröttnade på FETTET och att alltid äta samma o vissa saker va rent ut sagt äckliga.



Nu har jag börjat lite igen eller det funkade bättre innan då åt vi nästan bara LCHF här hemma, finns så mkt alternativ o mkt man kan göra med maten.. bara man läser på lite :) ta bort vanliga tillbehör o ät grönsaker t ex, bara de ju :) nu har det dock blivit en period me mkt pasta o potatis. men jag har kommit på att jag pallar inte hålla mig borta från det helt o hållet :P



lycka till du!

2012-06-12 & 15:52:39
URL: http://snultan.blogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback